Go Back
Vytlačiť

Pohánkové rizoto

Pohánka je nutrične a dieteticky hodnotná, ľahko stráviteľná, s obsahom vlákniny, vitamínov a minerálov. Pohánka má priaznivý vplyv na cievny systém, pečeň a tráviace ústrojenstvo, predovšetkým vďaka rutinu, ktorý zvyšuje pružnosť krvných kapilár.

Ingrediencie

  • 1 šálka pohánky pohánkové krúpy
  • 1,5 šálky vody
  • 1/4 ČL soli
  • 1 väčšia cibuľa
  • sušené huby alebo 250 g čerstvých šampiňónov
  • 1 kuracie prsia nemusia byť – pre tých, čo nie sú vegetariáni
  • 2 strúčky cesnaku
  • 250 g čerstvej miešanej zeleniny mrazenej, hrášok, mrkva, kukurica, paprika...
  • bylinková soľ alebo vegeta
  • sójová omáčka
  • petržlen
  • soľ
  • korenie

Inštrukcie

  1. Pohánku pred prípravou prepláchneme studenou vodou.
  2. Na varenie používame 1,5 dielu vody na 1 diel pohánky. Nikdy nezlievame, aby nedošlo k strate rutinu. Varíme 2-3 minúty a 30 minút necháme stáť. Nemiešame.
  3. Je dobré pripraviť si pohánku niekoľko hodín dopredu, príp. už večer predtým, pretože potrebuje viac času aby nabobtnala, čoho nedosiahneme ani predlžovaním varu.
  4. Na oleji speníme nakrájanú cibuľu, na nej orestujeme na rezance nakrájané kuracie prsia, pridáme predom namočené sušené huby, alebo na plátky nakrájané šampiňóny, okoreníme, podlejeme trochou vody (vývaru) a mierne podusíme.
  5. Pridáme zeleninu, cesnak a spolu varíme až sú zelenina i huby mäkké. Potom pridáme trochu sójovej omáčky, bylinkovej soli, korenie, zamiešame vychladnuté krúpy a nakrájený čerstvý petržlen. Spoločne všetko necháme na miernom sporáku dobre prehriať, prípadne ešte dochutíme.
  6. Podávame posypané strúhaným syrom. Môžeme tiež zapiecť v rúre.
  7. Ako príloha je vhodná sterilizovaná uhorka nebo šalát z čerstvej zeleniny.